
Wat heeft u nodig om met e-mail marketing aan de slag te gaan?
- Een klantenbestand
- Een onderwerp, dienst of product dat u aan uw klanten wil meegeven
- E-mail software
Klantendatabase
Hoe meer mensen u kunt bereiken, hoe groter de kans op een hogere conversie met e-mail marketing. Om dit te doen heeft u wel e-mail adressen nodig. Er zijn verschillende manieren om deze e-mail adressen te verkrijgen:
- via uw eigen website
- via partners
- via social media
Tips voor e-mail marketing
Hieronder een aantal tips die uw op weg kunnen helpen om e-mail marketing op een goede manier voor uw organisatie in te zetten.
- Grijp de lezer vanaf het eerste moment: zorg dus naast goede content van de nieuwsbrief voor een goede onderwerpregel.
- Zorg voor een persoonlijke benadering: de lezer verwacht toegevoegde waarde. Dus zorg voor goede en actuele content, zoveel mogelijk toegesneden op uw doelgroep.
- Timing: bepaal het juiste moment en tijdstip.
- Maling software: deze software geeft u inzicht in statistieken zodat u continu probeert uw nieuwsbrieven op een hoog niveau te houden.
- Voorkom uitschrijvingen: probeer zoveel mogelijk toegevoegde waarde te leveren.
- E-mail marketing = Meten, testen, optimaliseren!
Contact
Wilt u meer informatie over het effectief inzetten van e-mail marketing voor uw organisatie of wilt u meer informatie over e-mail software? Neem dan gerust even contact met ons op.
Misschien ook interessant?

Personaliseren met e-mail marketing automation
E-mail marketing is nog steeds een van de meest rendabele online marketing kanalen voor webshops.

Adverteren op Instagram
Hoe maak je een advertentie op Instagram? Ik leg je graag uit hoe je dit doet.

Geef je omzet een boost met social media als marketingtool
Sociale media, je kunt er nauwelijks omheen. De meeste mensen gebruiken het als vermaak of om in contact te staan met vrienden. Voor bedrijven is het een laagdrempelige manier om in contact te staan met de doelgroep, om aan hun bekendheid te werken en om…